30 Bananas a Day!

Hallo allemaal,

Ik heet Alex en kom uit Drenthe.

Ik kijk al een tijdje mee op dit forum.

En ik vond het tijd om mij maar eens aan te melden.

Ongeveer 15 jaar geleden ben ik mijn dikke darm kwijt geraakt aan Colitus Ulcerosa.Een aantal jaren ben ik al zoekende wat het beste bij mij past betreft voeding. En waarom ben ik ziek geworden.

Ik heb een tijdje het dieet van Joel Fuhrman gevolgd maar kon dit financieel niet vol houden. Toch had ik goede resultaten bij dit dieet.

Sinds dit jaar probeer ik deze levensstijl.

Ik kwam tot de conclusie dat ik heel laag in koolhydraten zat, ik zat dagelijks rond de 700 tot 800 kcal (Cron o meter). Toch ben ik niet super dun (zuinige motor ha ha).

Ik ben inmiddels het kcal aan het opvoeren, dit valt niet mee. Mijn maag rekt maar langzaam op, ik kan op dit moment 7 tot 8 bananen  naar binnen krijgen(al 2 maand bezig) en daarna wordt ik beroerd. Dus doe ik het nu in twee etappes s’morgens 6 stuks dan fiets ik naar het werk, na aankomst neem ik nog 5 bananen.

Druk ik teveel bananen gedurende de dag naar binnen, dan verteer ik ze niet meer. Dit was ook altijd mijn probleem met ander voedsel. Dit beperkt mij in het binnen krijgen van voldoende calorieën. Ik kom maximaal nu aan de 1500 kcal verteerd, daarboven gaat het mis.  Ik hoop dat dit de komende tijd beter gaat worden, ik ben namelijk al van 1000 naar 1500 gegaan. Water is het zelfde probleem drink ik meer water dan verteer ik mijn voedsel niet meer. Dan is het lichaam alleen maar bezig om het water er weer uit te krijgen.

Verder kan ik slecht van de soep laten staan, maar dat zal wel aan het weer liggen.

Voedselbronnen

Bananen koop ik bij de Jumbo € 1,59 per tros (eko fairtrade), de kwaliteit vindt ik beter dan bij de natuurwinkel en goedkoper. Op de markt moet ik rond de € 2,00 per kilo betalen (een doos vol).

Verder eet ik nu vrij veel paardebloembladeren en zevenblad.

Sla natuurwinkel 1 krop per dag in de blender met een mango.

Later in het jaar weer blauwe bessen hier ben ik gek op. Sla dan kilo's op in de vriezer. Dit doe ik al een aantal jaren.

Ik zit al een tijdje rond te kijken naar dadels, bij de natuurwinkel hebben ze dadels maar die zijn volgens mij gezoet met siroop (staat er niet op).

Mijn vraag is waar zijn dadels verkrijgbaar zonder siroop.

Alex

Views: 677

Replies to This Discussion

Healing program van Fuhrman voor IBD bestaat uit fruit en groentensappen (verwarmd), is heel goed te combineren met 811. ;) Zoals het is met alles, neem niet klakkeloos over wat men preekt. ;)

Hallo Jelle,

De rawschool site heeft een virus, mijn computer weigert deze te openen.

Jodium haal jij dat uit Kelp?, klachten met tekort die daar bij horen herken ik.

Ik ga dadels toevoegen zo hoop ik hoger te komen, ik kan er wel meer instoppen Jelle maar als ik het niet verteer heb ik er niets aan. Langzaam wordt het meer.

B12 en D3 gebruik ik al langere tijd. Elke week schroef ik iets uit mijn eten wat er niet in hoort, deze manier bevalt mij goed.

Alex

De informatie van de rawschool heb ik als bijlage toegevoegd. Mijn systemen (GNU/Linux) hebben geen last van virussen, maar laten we daar maar even niet op in gaan ;)

Ik gebruik geen enkel product afkomstig van de zee. Deze zijn momenteel zo vervuilt en Kelp is een "filter" dat ik daar niet meer aan begin. Ik ben deze week begonnen met een experiment met Iodoral tabletten. Zie dit topic voor meer informatie, ik raad dit supplement nog niet standaard aan en dit is volgens mij ook het standpunt van 30BaD op dit moment.

Met vitamine B12 (Hydroxocobalamin) ben ik ook nog aan het experimenteren, er is veel informatie over B12 op dit forum te vinden. Ik gebruik momenteel een combinatie van 1000mcg actieve methylcobalamin sublinguale toediening, wat voor de meeste mensen voldoenden zou moeten zijn. Ik ga echter eens kijken of intramusculair toediening mijn sport- en energie capaciteiten nog verder omhoog krijgen.

Ik gebruik verder ook 5000IU Vitamine D2 of D3 van verschillende soorten, ik wissel na elk potje. Zie de onderstaande video voor Vitamine D3 informatie:

Attachments:

Dankje voor je info. Ja ik weet dit, heb dit ook al eens gedaan en dit werkt juist helemaal averechts bij me. Ik ben zelf natuurgeneeskundige (geweest) en heb de laatste 12 jaar na diverse consulten bij verschillende therapeuten en professoren van alles geprobeerd. Ook Elaine Gottschall's dieet, na een periode macrobiotiek. Uiteindelijk werkt 811 en deels Fuhrman's programma voor IBD het beste tot nu toe. De miso bacteriën zijn voor mijn darm beter te verwerken dan Orthica Junior. Het hangt trouwens allemaal af van het genezingsstadium waar je in zit. Ook de mate van stress speelt een rol.

Uiteindelijk ben ik al zoveel beter dan vroeger dat ik wel vertrouwen heb dat het op den duur helemaal goed komt :)

Verzendkosten zijn 11,95 via DPD ik heb er twee verschillende soorten dadels besteld en die zijn allebei heel erg lekker.

Bedankt Petra.

Alex

Ik weet niet waar je woont maar op de Haagse markt kan je dadels in allerlei soorten halen. Zelfs verse aan de tros (in het goede seizoen). Moet je zeker eens proberen dan vind je ook allerlei groenten en fruit en zelfs jonge cocosnoten!!! :)

Hallo Maaike,

Ik woon in Drenthe, Den Haag is geen optie. Maar toch bedankt.

Alex

Hoi Alex .

Wat vervelend van je darm . Dat lijkt me inderdaad niet leuk .

Je hebt je calorieën  zeker nodig om goed te kunne functioneren . Active Vrouwen rond de 2000. Mannen ronde de 3000 . En deze moeten minimaal 80% uit Koolhydraten bestaan .

Zorg dat je je zelf niet kanaliseert .

Misschien is het handig als je de bananen puls blend met een beetje water . (Niet alleen maar vloeibaar eten ,Vertering word dan lui en laks) .

Biologische Dadels uit Tuinesie , 26 ,50 de kilo

Bio medjooldadels uit California  80 euro de kilo

http://www.biovoordeel.nl/oasis-date-gardens-medjooldadels-gedroogd...

http://www.biovoordeel.nl/de-nieuwe-band-dadels-gedroogd-met-pit-5-...

Veel succes groetjes Patrick

Hallo Patrick,

Ik leef al heel lang op weinig calorieën, maar ik hoop het wat op te kunnen schroeven.

Ik hoop dat de dadels hier aan bij kunnen dragen. Ik neem ook veel rauw blagroente. Smooties doe ik alleen bij een krop sla, anders krijg ik de hoeveelheid niet weg.

Bedankt voor de site trouwens.

Alex

Hoi Alex ,

Graag gedaan .  Maar hoe zwaar ben je als ik vragen mag ? . Als ik geen 3000 tot 5000 calorieën binnen krijg word ik heel mager . dan lijk ik wel een crackjunk ;)

Maar hoe zit het met honger gevoel en met actieve ondernemingen ? Heb je wel eens koude handen of zijn ze Warm .  Koude handen is een teken van defencie van Koolhydraat .

Ik vind het intressant omdat ik nieuwsgierig ben hoe het lichaam werkt .

Dadels zijn de bom ! ;) Daar ga je van , Dat voedt het bloed met warmte .

Patrick

Patrick

Hallo Patrick,

Ik zit op dit moment net boven de 70 kilo. Voordat ik hier aan begon zat ik net boven de 80 kg.

Koude handen geen last van wel voeten, maar dat is gebeurd na de laatste operatie(zenuwen beschadigd). Ik ben 1,87 m lang.

Alex

RSS

30BaD search

Loading

Donations help 30BaD thrive

Durianriders Blog

Freelee's Blog

Latest Activity

sharkbite and Gwen1472 are now friends
14 minutes ago
Kelly McDonald posted a discussion
20 minutes ago
Joanna replied to Lana Praprotnik's discussion I never get satisfied?
29 minutes ago
Dovima replied to Aihlihd Prophet Rigaro's discussion Ready to go fruit?
30 minutes ago
Vediz replied to Vediz's discussion Addicted to commercial dog food? in the group Vegan Pets -Not just dogs and cats
41 minutes ago
Fruit of Life replied to Lana Praprotnik's discussion I never get satisfied?
48 minutes ago
Javier Rodriguez replied to Lana Praprotnik's discussion I never get satisfied?
52 minutes ago
Phenomenal Hometiger replied to Phenomenal Hometiger's discussion D.I.Y and G.I.Y
52 minutes ago
Javier Rodriguez replied to Lana Praprotnik's discussion I never get satisfied?
53 minutes ago
KittyKatKayl posted a status
"Rawr :)"
55 minutes ago
Fruit of Life replied to Ashley DeHeer's discussion So what you guys think of john kolhers new video? bashing on 30bad?
55 minutes ago
Javier Rodriguez replied to Ashley DeHeer's discussion So what you guys think of john kolhers new video? bashing on 30bad?
1 hour ago
Phenomenal Hometiger posted a status
"Made a new song and a video! http://www.youtube.com/watch?v=v2cZUhbBQzg"
1 hour ago
Fruit of Life replied to Lana Praprotnik's discussion I never get satisfied?
1 hour ago
TheBananaGirl replied to Ashley DeHeer's discussion So what you guys think of john kolhers new video? bashing on 30bad?
1 hour ago

© 2013   Created by TheBananaGirl.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service